Duurzame & vegan deodorant: Review van Nuud

Nuud deodorant review

Vegan deodorant die dierproefvrij is, geen parabenen bevat en ook nog eens doordacht verpakt & verzonden is. Tel daarbij op dat het meerdere dagen werkzaam zou moeten zijn en je hebt een fantastische belofte. Maakt Nuud het waar? Is dit de nieuwe revolutie in deodorant?

Het product maakt meteen blij: de verpakking ziet er zo vrolijk & gelikt uit! De tube zelf is klein maar fijn met een in het oog springende kleur. Een handige uitleg geeft wat meer informatie over de verpakking: zo is de tube gemaakt van suikerriet, de verpakking van afbreekbaar karton én wordt het C02-neutraal verstuurd. Klinkt goed!

Nuud in de test: onze ervaring

Het gaat ons natuurlijk ook om het product zelf: is de deo écht goed? De eerste paar dagen waren we nog niet erg enthousiast. We misten de frisse geur die je bij ‘normale’ deo hebt en de werking was niet optimaal (en zeker niet voor meerdere dagen). Maar: geen nood. Van te voren hadden we al gelezen dat het soms wat tijd nodig kan hebben om echt goed te werken. Er is een detox van andere producten nodig, en dat kost even.

Na enkele weken testen begonnen we langzaamaan verschil te merken: de deodorant begon naar wens te werken. En inderdaad: je hoeft het niet elke dag te gebruiken – hoera! Je smeert het na het douchen op en kunt actief je dag in gaan zonder je ook maar een moment druk te maken om je deo. Ook interessant: het schijnt beter te gaan werken als je het langer gebruikt.

Grootste voordeel: je hebt weinig nodig

Nuud is bijzonder geconcentreerd: in gebruik heb je per keer een dosis ter grootte van een erwt nodig. En daar kun je dan enkele dagen mee vooruit. In totaal kun je dus lang doen met je tube, en dan valt de prijs wel weer mee. En, dat is ook waar de ‘Goed voor de Wereld’-winst te behalen is: hoe minder je ergens van gebruikt, hoe beter.

Meer weten?

Nieuwsgierig geworden of op zoek naar meer informatie? Bekijk de website van Nuud voor meer informatie. Je kunt daar ook de producten bestellen.


Saillante marketingstunt & grappig detail: Nuud kwam met een reclame die benadrukte dat het product natuurlijk is. Het bewijs? Je kunt het zelfs opeten. En dat doen ze, in de reclame, zelf. Radar vond er dingen van & onderzocht de claim van het opeten van de deodorant.

NB: Dit artikel is niet gesponsord geschreven (wij hebben hier niet voor betaald gekregen) – maar wij hebben wel kosteloos een Nuud gekregen om te testen.